Συχνές ερωτήσεις

Κέντρο Ξένων Γλωσσών

Γονείς

Η ξενόγλωσση εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό παράγοντα διάκρισης και επιτυχίας στο σύγχρονο κόσμο. Ωστόσο, ως γονείς πάντα αναρωτιόμαστε ποιο είναι τα καλύτερο για το παιδί μας και κατά πόσο του το έχουμε προσφέρει. Αυτές είναι μερικές από τις συχνότερες ερωτήσεις που χρειάζεται να απαντήσουμε στους γονείς των μαθητών μας. Ελπίζουμε οι απαντήσεις που παραθέτουμε να βοηθήσουν.

Πότε είναι καλύτερο να ξεκινήσει το παιδί μου να μαθαίνει αγγλικά;

Η στιγμή που θα ξεκινήσει το παιδί τη διαδρομή του στην ξενόγλωσση εκπαίδευση εξαρτάται από τη δική του γνωστική ανάπτυξη (για παράδειγμα πώς πάει στο σχολείο) αλλά και από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα επιλεγεί. Τα παιδιά στην ηλικία αυτή δεν έχουν ανάγκη από μακροσκελείς εξηγήσεις. Αυτό που χρειάζονται περισσότερο είναι να βουτήξουν στη γλώσσα, να παίξουν και μέσα από το παιχνίδι να μάθουν. Η γνωστικές ικανότητες των παιδιών αυτής της ηλικίας είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένες, αφού ο εγκέφαλός τους μαθαίνει την μητρική γλώσσα. Τα ειδικά τμήματα Pre-Junior στοχεύουν σε μία θετική αρχή που θα βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν καλύτερες αρθρωτικές συνήθεις στην ξένη γλώσσα αλλά και να μάθουν να μιλούν πιο εύκολα.

Πόσο πρέπει να ασχοληθώ εγώ με τη μελέτη του παιδιού μου;

Καλό είναι οι γονείς να αφήνουν το παιδί τους να μελετά μόνο του και μετά να ελέγχουν τι έχει κάνει. Είναι σημαντικό να ανοίγουν την τσάντα του παιδιού και να βλέπουν τι καθήκοντα έχει να κάνει. Από το σημείο αυτό και πέρα ξεκινά η ευθύνη του παιδιού του. Στη συνέχεια, καλό είναι να σπάσετε την ώρα που έχει στη διάθεσή του σε 15λέπτα ή 20λεπτα και να του αναθέτουν να ολοκληρώσει κάτι συγκεκριμένο (π.χ. ορθογραφία). Καλό είναι οι γονείς να μην αφήνουν το παιδί να πελαγοδρομεί και να χαραμίζει χρόνο. Επίσης, δε θα πρέπει οι γονείς να παραδίδουν το μάθημα (προηγούμενο ή παρακάτω). Αν το παιδί έχει απορίες, καλό είναι οι γονείς να ενημερώνουν τη δασκάλα του και να επισημάνουν στο παιδί πόσο σημαντικό είναι να ρωτάει και κυρίως να προσέχει μέσα στην τάξη. Εάν οι γονείς να εξηγούν στο παιδί τα όσα δεν κατάλαβε επειδή δεν πρόσεχε στην τάξη, δε θα μάθει ποτέ ότι είναι αναγκαίο να συγκεντρώνεται.

Μετά την πρώτη νηπιακή τάξη παραπονιέται ότι δεν του αρέσουν τα αγγλικά, μήπως να αρχίσει μια άλλη γλώσσα;

Κάθε αρχή και δύσκολη! Μετά τις πρώτες τάξεις (και κυρίως μετά την πρώτη νηπιακή), έρχονται οι υποχρεώσεις, οι βαθμοί και η μελέτη στο σπίτι. Στη φάση αυτή πολλά παιδιά παρουσιάζουν μία απροθυμία να μελετήσουν ή να συνεργαστούν και συνήθως τις αποδίδουν στο ό,τι δεν αγαπούν τα αγγλικά. Αυτό σε κάποιες περιπτώσεις ίσως να είναι αληθές, αλλά στις περισσότερες είναι απλώς αφορμή. Εάν σταματήσει στο σημείο αυτό, η συμπεριφορά θα επαναληφθεί μόλις η καινούρια ξένη γλώσσα μπει σε δυσκολότερο επίπεδο.

Γιατί να μην κάνουμε ιδιαίτερα;

Η μάθηση είναι μία κοινωνική διαδικασία. Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσα στο περιβάλλον της τάξης, όπου εκτός από γνώση, έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν σχέσεις, φιλίες και να χτίσουν το χαρακτήρα τους. Τα ιδιαίτερα μαθήματα στερούν αυτήν την επικοινωνία από τον μαθητή. Επιπρόσθετα, αφού δεν υπάρχει επίβλεψη του παιδαγωγικού έργου, όλη η ευθύνη για την πρόοδο του μαθητή πέφτει στους ώμους ενός ανθρώπου ο οποίος μπορεί να είναι ο καλύτερος επαγγελματίας αλλά μπορεί και να μην είναι. Γενικά τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι λύση σε κάποιες πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις. Εάν ενδιαφέρεστε για ιδιαίτερα μαθήματα, μιλήστε με τη διευθύντρια σπουδών ώστε να σας δώσουμε μία ολοκληρωμένη προσφορά.